Sunday, April 12, 2009

Luahan Rasa

Sahabat-sahabat...

Hari ini, hari bersejarah...(tiap2 ari pon bersejarah sebenarnya)
Namun hari ini, diri ini telah menerima begitu banyak ujian dari Pencipta Yang Maha Esa

Aku xpasti....
adakah kerana Allah ingin menyatakan 'Kasih SayangNya' kepada ku???
atau Allah ingin memberikan petunjuk kepadaku betapa banyaknya dosaku kepadaNya...
Namun apa yang aku pasti... Tuhanku ingin menguji hambaNya yang lemah ini, sejauh mana cintaku kepadaNya.... sejauh mana keyakinanKu kepadaNya... sejauh mana aku ber'husnuzzon' dgnNya....

Doakan ku sahabat-sahabat....

Ingin diri ini meraung, meronta, menangis, namun adakah itu yang sepatutnya...
Ku tercari-cari sinaran hidayah dan petunjuk dariNya...
Ya Tuhan bimbinglah daku...

Terlalu bnyak Engkau mendugaku hari ini Tuhanku...
Bukan aku ingin merungut....bukan ingin mempersoalkan...
Namun... aku hanya hambaMu yang lemah...
yang amat memerlukan Kasih SayangMu, PerhatianMu, Perlindungan dariMu...

Terima Kasih Tuhan kerana menguji diriku, disaat insan-insan lain dibiarkan terkapai-kapai, lemas dalam godaan Syaitan dan Hawa Nafsu...
Terima Kasih Tuhanku...
Moga-moga dengan ujian ini, Engkau akan menghapuskan dosa-dosaku kepadaMu...
serta memberikan kejayaan kepadaku...terutamanya di dalam Final Exam kali ini...

Ya Rabbilalamin, Ya Rahmaan, Ya Rahiim...
Ampunilah daku....
Ya Allah Tuhanku
Yg merubahkanku Tetapkanlah Hatiku Moga sentiasa Dalam Agamamu
Jua taat akan perintahmu

Tuhanku, Usah bebankanku
Dengan bebanan yang berat
Seperti Yang pernah kau berikan kepada umat yang terdahulu Dari ku

Tuhan Jangan Pikulkan Kami (uji ku) dengan apa yang tidak aku terdaya
Maafkan salah kesilapan
Ampunkanlah Dosa-Dosa
& Rahmatilah daku

No comments:

Post a Comment